StartCounter

joi, 22 august 2013

Pastrav in cobza

Vara aceasta am fost in Bucovina, aceasta parte a tarii foarte draga mie datorita peisajelor superbe si oamenilor simpli si primitori care ne-au facut vacantele de vis de fiecare data. Dupa o indelungata cautare pe net, am ales Pojorata ca destinatie finala, fiind incantata de descrierile celor care vizitasera zona respectiva si plecasera cu ganduri atat de frumoase si dorinta ferma de a se reintoarce cat mai curand. Si aveau dreptate. Zona este intr-adevar, fascinanta, inca neexploatata la adevarata valoare, singurul motiv fiind cred lipsa unor autostrazi care sa permita un drum de 3-4 ore din orice punct al tarii, nu 9 ore cat ne-a luat noua de la Constanta, respectand toate limitele de viteza impuse de lege!! (incredibil, dar adevarat).

Mai multe despre ce am facut si ce am vizitat voi povesti in postarile viitoare. Ceea ce am vrut sa amintesc aici este legat de o bunatate de pastrav pe care am degustat-o in Pojorata, din cate intelegand, acesta fiind un fel specific locului, si anume, pastravul la cobza.
Se stie ca Bucovina este tara pastravului, gatit in toate felurile, dar mai ales afumat. Pastravul in cobza este o reteta mai recenta si rafinata, inspirata din retetele traditionale de pastrav afumat, in care pastravii se invelesc intr-un pat de cetina de brad, care le conserva mult mai bine aroma. O astfel de cobza poate avea 4-6 pastravi, de marime medie, extrem de gustosi. Afumatura este fina, lasand loc aromei de brad, care desavarseste gustul.
Pastravul in cobza este foarte apreciat de turisti, din cate am inteles fiind trimis in dar chiar si peste granitele tarii, fiind cu siguranta apreciat datorita aspectului inedit si gustului rafinat. Asadar, data viitoare cand ajungeti in Pojorata, nu ratati acest minunat preparat al bucatariei moldovenesti.

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .