StartCounter

marți, 29 septembrie 2015

Miros de roscata amara si alte povestiri scandaloase - un titlu mult prea provocator pentru povestirile relatate

Imagini pentru miros de roscata amara  
Miros de roscata amara si alte povestiri scandaloase (Humanitas, 2014), de Dan Alexe, este o carte ce cuprinde 33 de povestiri. Autorul le-a considerat scandaloase, eu, insa, mai putin. In ciuda recenziei bune, pe mine cartea nu m-a impresionat, pot spune chiar ca la un moment dat m-a plictisit si am reusit sa o termin ceva mai greu (o regula de-a mea, sa termin intotdeauna cartile incepute, chiar si atunci cand acestea nu sunt tocmai pe gustul meu - probabil sper pana la ultima fila ca ceva, ceva se va intampla si imi va schimba parerea). 



Titlul este cel care mi-a atras atentia si m-a determinat sa cumpar cartea, parea sa promita o poveste savuroasa, ludica, incitanta, cu o puternica incarcatura senzoriala. Din pacate, senzatia creata de titlu nu a fost recreata si in carte, simtindu-se o usoara retinere de la tot ceea ce aceste cuvinte ne promisesera.

Cele 33 de povestiri introduc diverse personaje feminine si modul in care acestea se raporteaza la cele doua subiecte omniprezente: sexul si moartea. Mi-au placut descrierile pe care autorul le face acestor femei, din perspectiva barbatului care se intalneste cu ele, felul in care el le vede, fizic si psihic, modul in care interpreteaza gesturile, cuvintele, tonul, felul in care se imbraca sau spala. Dintotdeauna am considerat extrem de interesant modul in care un barbat percepe femeia, si totodata amuzant sa vad cate discrepante sunt intre ceea ce intelege el si ceea ce vrut sa spuna sau sa arate ea.

Pe scurt, primele 20 si ceva de povestiri sunt ok, chiar interesante pe alocuri, amuzante, se citesc usor; ultimele se parcurg ceva mai greu, cu multe amanunte si vorbe care lasa cititorul undeva pe drum, usor dezorientat. Am inteles ca este prima carte a lui Dan Alexe, prin urmare sper ca la urmatoarea sa aiba ceva mai multa inspiratie.

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .