StartCounter

joi, 1 martie 2018

Vreti sa trimiteti o carte postala personalizata prin Posta Romana? Exista MyPostalcard

Astăzi, 1 martie 2018, mi-am dat seama ca, din cauza zăpezii ce a căzut în ultimele zile, am uitat sa trimit bunicilor un martisor. De obicei cumpăr o felicitare pe care o expediez cu Posta Romana.  Deoarece bunicii nu au telefon mobil sau acces la Internet, Posta ramane singura optiune prin care pot sa le fac o mica bucurie.

Afara zapada e mare, plus un ger de crapa pietrele (-10 grade C). Asadar, am intrebat: "oare nu exista vreun serviciu care sa trimita o felicitare prin posta?" Google mi-a raspuns imediat ca DA, exista un astfel de serviciu al Postei Romane, lansat pe 27 martie 2017.

MyPostalcard se numeste serviciul, si tocmai l-am folosit pentru a trimite o carte postala personalizata cu o fotografie aleasa de mine. Am incarcat fotografia, am scris urarea, am completat datele destinatarului si ale mele, expeditorul, si am ales serviciul Premium, care trimite cartea postala in plic inchis, cu tarif national 5.7 lei. Celalalt serviciu, Basic, ar fi trimis-o fara plic, cu 3.8 lei. Timpul de livrare este de maximum 3 zile pentru MyPostalcard Premium, şi de maximum 6 zile, pentru categoria MyPostalcard Basic (se pot trimite carti postale si international, caz in care preturile si timpul de livrare sunt putin mai mari).

Am platit online, cu ajutorul card-ului bancar printr-un serviciu securizat de plati online pus la dispozitie de BCR; in cateva minute am primit confirmarea platii si factura.

Din ce am inteles, aceste carti postale digitale vor fi transmise electronic, în mod automat, către Sucursala Fabrica de Timbre unde, după confirmarea plăţii, se efectuează operaţiunile de tipărire pe suport fizic, sortare şi introducere a trimiterilor MyPostalcard în reţeaua poştală.

Asadar, in maximum 3 zile, bunicii mei vor primi o felicitare de la nepoata lor, prin care le transmite toata dragostea ei; un gest mic, dar care pe ei ii va bucura. 

Ceea ce ma bucura pe mine este faptul ca Posta Romana a facut, in sfarsit, un pas inainte in ceea ce priveste modernizarea si adaptarea la vremurile intens tehnologizate pe care le traim. A reusit sa imbine doua chestii importante: serviciul online si serviciul fizic. Sunt multe situatii in care online-ul nu ajunge. Cazul bunicilor mei, batrani, fara smartphone sau computer, este un exemplu. Si mai e ceva: nu se compara o felicitare virtuala cu una pe hartie. Va spun sincer, ca la cele virtuale eu nici nu ma uit, pentru ca nu ma ating absolut deloc emotional. E altceva insa cu cele pe hartie. Nici nu le arunc, am felicitari de acum 10-15 ani, cand se dadeau cu ocazia zilelor de nastere, de nume. Scrisul de mana este iarasi un lucru pe cale de a fi pierdut. Iar un mesaj scris de mana denota multa grija si atentie pentru persoana careia ii este adresat. Intr-adevar, serviciul MyPostalcard nu rezolva problema scrisului de mana (!), dar tot e mai bine decat un sms sau email.





0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .