StartCounter

marți, 14 ianuarie 2014

I just love cooking!

Culinar, imi place sa incerc lucruri noi! Nu gatesc prea des acelasi fel de mancare, chiar daca este unul foarte reusit, si asta pentru ca ador sa incerc retete noi, cu ingrediente sau condimente mereu diferite, de la noi dar mai ales de prin alte parti ale lumii. Imi plac la nebunie condimentele orientale, atat in felurile principale de mancare, dar mai ales in deserturi - cand mananc o prajitura aromata cu mahlab, scortisoara, anason, apa de iasomie sau trandafir, lavanda sau cardamom, ma simt precum in o mie si una de nopti, invaluita de miresme dulci, imbietoare la povesti si relaxare. Imi place de asemenea sa gatesc cu fel si fel de legume, in diverse combinatii, si ma supar cand citesc retete despre napi sau kale si nu le gasesc prin niciun hypermarket de la noi. 
De curand am inceput sa testez mancarea vegetariana si vegana, impulsul fiind dat de o delicioasa ciocolata raw din banane, avocado, miere, rodie si goji, care impreuna cu un blat de migdale si ulei de cocos a dat o prajitura pe cat de gustoasa, pe atat de sanatoasa. Urmand aceasta noua directie, m-am aprovizionat cu seminte si fulgi de toate felurile: mei, chia, in, ovaz, hrisca, psyllium, roscove (siropul de roscove este absolut delicios!), quinoa. Rezultatul? Mancaruri sanatoase si gustoase, cu putine grasimi si zaharuri! Untul de cocos a fost printre cele mai bune achizitii, imprimand mancarii un gust bogat, care innebuneste papilele gustative. 
Gastronomia este un domeniu vast, cu nenumarate ingrediente, specifice fiecarei regiuni ale lumii, si tot atat de multe combinatii, pe care sunt convinsa ca nici marii bucatari ai lumii nu le cunosc in totalitate. Este o lume extrem de complexa, cu fel si fel de mirosuri, gusturi, culori si texturi. De aceea nu cred ca ma voi opri vreodata din cautat retete si gatit, imi place prea mult aventura de a prepara un fel de mancare nou, emotia primei imbucaturi si sentimentul de a fi incercat iarasi ceva ce nu am mai gustat pana atunci - senzatia ca am mai facut un pas si am mai invatat ceva!

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .