StartCounter

luni, 6 iulie 2020

Street food in Istanbul: Dürümzade, recomandat de Anthony Bourdain

Imi place street food pentru ca e unul din cele mai simple si ieftine moduri de a testa mancarurile reprezentative unei regiuni.

Istanbul este un oras extraordinar, iar mancarea turceasca este pe gustul meu. Cu multe arome, legume, carne, usor sau mai mult picanta. Ayran rece as bea (si chiar beau) in loc de apa. Iar de cand am invatat sa prepar delicioasa börek, placinta turceasca, mi-am dat seama ca nu mai este drum de intoarcere la placinta noastra, fie ea si dobrogeana.

Durum am mancat prima oara in Constanta, la Meram Doner, un local care intre timp s-a inchis, nu stiu de ce, pentru ca mancarea era foarte buna, autentic turceasca. De atunci am mancat multe durum, atat la noi cat si in Istanbul. Iar cand am citit despre Dürümzade, am vrut neaparat sa il incerc.

Si am ajuns la Dürümzade in aceasta vara. Este un local micut, ca atatea altele in Istanbul, pe langa care ai trece nepasator. Doar ca e recomandat de celebrul Anthony Bourdain, lucru care il ridica imediat deasupra celorlalte.

Am mancat durum cu pui si kebab adana. Au fost bune, gustoase, ieftine. Pregatite pe un gratar cu carbuni incinsi. Kebabul din carne tocata de vita, putin picant, e rumenit si apoi invelit, impreuna cu patrunjel proaspat, felii de rosii si ceapa tavalita prin sumac, intr-o lipie cu un sos de ardei gras rosu bine condimentat.

Nu as zice ca au fost super deosebit. Poate intre timp au umblat la retete :-) oricum, gasirea localului si mancatul pe trotuar, alaturi de localnici, a fost o experienta in sine deosebita. Astfel de experiente caut in vacantele mele, pentru ca doar asa putem simti viata unui localnic.

Adresa: Durumzade, Hüseyinağa Mh., 34435 Beyoğlu/İstanbul

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .