StartCounter

luni, 21 mai 2018

Vacanta în Bavaria, unde oamenii își poarta costumele tradiționale, cu mândrie, la plimbarea de seara

Dirndl este denumirea rochiei tradiționale purtate de către femeile din Tirol și Bavaria. La aceasta rochie cu corset se adaugă o bluza alba, un sort colorat și pantofi cu toc mic. Rezultatul? Un costum tradițional minunat purtat cu multa mândrie de femeile din aceste regiuni. Din cate am înțeles, pe vremuri, aceasta era vestimentația slujnicelor și era făcută din bumbac foarte rezistent. Ulterior costumația a fost preluata și de nobili, materialele s-au îmbunătățit, astăzi cămașa, de exemplu, putând fi din mătase foarte delicata.
 

Costumul bărbaților este de asemenea foarte sic. Este format din pantaloni scurți, de obicei de culoare verde, cu diverse broderii, de obicei o floare de colt. Cămașă, pălărie, șosete groase de lână.
Prima data am văzut aceste costume în Salzburg. Nu în vitrine, ci purtate de oameni care se plimbau agale pe străduțele din centrul orașului. Am fost uimita și m-am îndrăgostit imediat de ele. Apoi le-am văzut prin toată Bavaria. Mi-a plăcut la maxim faptul ca oamenii țin atât de mult la tradițiile lor și nu au lăsat ca portul lor tradițional sa dispară în timp, asa cum s-a întâmplat la noi. Nu, ei le poarta cu mândrie la orice ora din zi, în orice zi (angajatele din multe restaurante și berarii servesc îmbrăcate în costume tradiționale). Dar mai ales în zilele de sărbătoare, asa cum am văzut într-o duminica, când am nimerit fără sa vrem în timpul unei sărbători dintr-un mic orășel de pe Drumul Romantic.
Atmosfera creata, când ii vezi pe acești oameni, e magica. Te simti purtat înapoi în timp, pe vremea cavalerilor și domnitelor. Bineînțeles, arhitectura orășelelor din aceste regiuni, Tirol și Bavaria, accentuează și mai mult senzația ca ești într-un tărâm de poveste. Asa ca, tabloul e complet: castele, case colorate, case pictate, străduțe pavate, costume tradiționale, ciolane de porc, bere. Bavaria și Tirol, doua regiuni pe care am avut bună inspirație sa vreau sa le vad și care mi-au depășit așteptările.


A fost ceva feeric, ca o întoarcere în timp. Am văzut care impodobite cu sute de flori, trase de cai voinici, și ei împodobiți frumos. Am văzut apoi parada caselor, care reprezentau orășelele dimprejur, și a oamenilor din acele orașele, îmbrăcați în costume specifice fiecărui orășel în parte. Bărbați, femei și copii. Îmbrăcați tradițional, începând cu pantofii și terminând ci gentuta doamnelor. Superb. Superbi oamenii, superba sărbătoarea în sine. Bineînțeles, atmosfera era asigurata si de butoaiele de bere, ciolanele și prăjiturile de casa care se găseau acolo din plin. O duminica minunata, un festival minunat se culoare, flori, mâncare, bere și mai ales, tradiție. Bravo lor ca nu își uita trecutul și se asigura ca noile generații vor face la fel.
 




















0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .