StartCounter

miercuri, 25 februarie 2015

Plimbare prin Barcelona, orasul lui Gaudi

Sagrada Familia
Am asteptat vacanta la Barcelona cu multa nerabdare. M-am documentat, am citit pe Internet despre locurile pe care urma sa le vizitam, si cu cat citeam mai mult, dar mai ales, cu cat priveam mai multe fotografii, cu atat nerabdarea mea de a ajunge in acest oras frumos crestea. Intr-un final, dupa o calatorile cu peripetii de la Constanta la Bucuresti (!) (in luna februarie, in urma cu 3 ani, am ramas inzapeziti la Lehliu, asa ca un drum ce trebuia sa dureze 2 ore jumatate, cel mult 3, ne-a luat 24 ore, noroc ca avionul a avut si el intarziere, altfel ratam zborul), am aterizat in Barcelona!
Pentru cei ce se intreaba, vremea in februarie in Barcelona este foarte buna! Undeva in jur de 16-20 de grade, fara ploaie, cu mult soare, si, cel mai important, fara cozi la obiectivele principale, in special Sagrada! Am citit ca incepand cu mai, orasul se aglomereaza tare mult, asa ca se sta in jur de 3-4 ore la intrarea in Sagrada. Noua ne-a luat 10 minute. Asa ca, daca reusiti sa va deplasati cu bine prin tarisoara noastra, Barcelona va asteapta cu bratele deschise.
Am vizitat cele mai importante obiective, incercand in acelasi timp sa simtim atmosfera orasului, sa ne pierdem pe stradutele orasului vechi Barri Gotic, sa ascultam vrajiti si cu inima palpand in ritmuri de flamenco glasurile parca de pe alta lume ale cantaretilor.
Sagrada Familia este foarte deosebita. Fiecare coltisor, fara unghiuri drepte, iti atrage privirea, formele te innebunesc si te fac sa te minunezi de imaginatia colosala pe care a avut-o creatorul ei. Te pierzi cu usurinta in acest lacas pentru vreo doua-trei ore, poate si mai mult.
Am vizitat apoi Casa Mila 'La Pedrera', care mi-a placut foarte mult. Formele ei sunt ametitoare, atat de fluide, cu camere intregi lipsite de colturi, cu pereti curbati, cu ferestre largi, arcuite, si canapele care te imbie sa te asezi in ele, totul culminand cu acoperisul unde imaginatia lui Gaudi pare ca a explodat. Este pur si simplu magnifica.
Toate aceste forme arhitecturale inspirate din natura te ajuta sa evadezi din rigoarea liniilor drepte si sa te intrebi cum ar fi sa locuiesti intr-o casa ale carei forme sa iti aminteasca de apa, copaci, plante, toate imbinate armonios ca in natura.
Parcul Guell, cu atmosfera sa pasnica (iarasi un avantaj al lunii februarie!), este locul unde Gaudi a integrat perfect operele sale in natura. Formele ondulate de parcă ar fi rauri de apa cristalina, pasaje acoperite cu coloane de forma unor copaci, stalactite și forme geometrice, mozaicul compus din bucati de ceramica sau sticla colorata (mozaic Trencadis am inteles ca se numeste), cele doua casute din turta dulce din povestea cu Hansel si Gretel, te fac sa te simti tu insuti ca intr-o poveste, intr-o lume de basm, unde nu mai exista reguli si totul este permis si posibil.
Urmatorul obiectiv vizitat a fost Cosmocaixa - Muzeul Stiintei, foarte bine dotat, unde am putut admira dinozauri si testa fel si fel de experimente.
Ne-am plimbat apoi prin Parc de la Ciutadella, unde am admirat cascada lui Gaudi, inspirata din Fontana de Trevi,  si un mamut foarte bine realizat, la scara naturala, simbol al parcului.
Am admirat cartierul vechi, Barri Gotic, cu piatetele sale minunate (Reyal, Sant Jaume, Sant Felipe Neri) si catedrala La Seu (initial pe acest loc a fost o  biserica paleo-crestina, apoi romanii au contruit o basilica, apoi maurii au construit o moschee, asa ca timp de mai multe generatii, acest teren a fost invadat; in urma cu circa 1000 de ani s-a construit ce vedem noi astazi). 
Pe vestita strada La Rambla am intalnit oamenii statui si Columna lui Traian in capat, de unde poti admira portul Barcelonei.
Intr-un loc aparte in inima mea a ramas Poble Espanyol, un fel de muzeu al satului, in care am putut admira stilurile de case din toate regiunile Spaniei. Aici am simtit cel mai mult spiritul spaniol, stilul caselor si culorile lor sunt foarte calde, dau impresia unui adevarat camin, nu a unei case obisnuite. Muzeul este bine intretinut, situat intr-o zona superba, te pierzi pe stradutele lui pentru cateva ore in mod sigur. Alaturi de Sagrada, pentru mine acesta este un must-see al Barcelonei.
Intr-una din zile am luat trenul spre manastirea Montserrat, situata pe varful muntelui cu acelasi nume, "muntele fierastrau". Accesul la manastire se face cu un alt trenulet care urca muntele pe un drum foarte ingust, atat de ingust cateodata, incat daca privesti pe geam, te cuprinde frica vazand inaltimea la care ai ajuns si haul care se incepe imediat sub tine. La aceasta manastire se afla La Moreneta, Fecioara Neagra, o statuie gasita intr-o pestera din apropiere (Santa Cova), declarata patroana Cataloniei de catre Papa in 1881. 
De la manastire se poate lua un funicular pana pe Varful Sant Joan. Ziua fiind foarte frumoasa, plina de soare, plimbarea pe munte a fost foarte placuta, iar peisajele de vis.
Am mai vizitat castelul Montjuic de pe dealul cu acelasi nume, care mi s-a parut un pic fad in sine. Mi-au placut in schimb peisajele care se puteau admira de pe terasele sale, si in special marea si portul.
In incheiere, va indemn sa vizitati Barcelona, in orice perioada a anului, dar mai ales primavara, si sa va lasati purtati ca intr-un vis frumos pe formele ondulate ale geniului Gaudi.


Barri Gotic


Sagrada Familia

Sagrada Familia

La Pedrera

La Pedrera

Parc Guell

Parc Guell

Parc Guell

Cosmocaixa

Poble Espanyol


Parc Ciutadella

Montserrat

Santa Cova, Montserrat

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .