StartCounter

luni, 1 octombrie 2018

Nu ai chef/timp sa gatesti? Solutia: platou de branzeturi delicios!

Pentru o cina usoara, intr-o zi in care nu ai timp/chef sa gatesti, o solutie ar fi un mic platou de branzeturi. Nu trebuie sa contina mai mult de 3-4 feluri de branza, pentru ca te vei satura pana sa apuci sa le gusti pe toate. 1-2 feluri ar trebui sa fie branza moale, iar restul branza tare.

De obicei eu am Brie (se gaseste mini-brie, produsa in Franta, la caserole micute astfel incat deschizi una sau doua iar restul pot fi folosite in alte seri), branza cu mucegai albastru (ultima data am luat Dolcelatte, usor picanta, de la Galbani, si mi-a placut mult) si 1-2 feluri de branza tare (pentru platoul de astazi avem branza Praid, alintata in vin, si branza cu nuca de la Artesana, foarte bune amandoua). Obisnuiesc sa incerc diferite feluri de branza, asa ca la platoul viitor probabil vor fi altele ca si producator, dar cu aceeasi consistenta.

Binenteles, branza se poate servi pe orice tip de platou, insa in pozele de pe net o veti gasi prezentata pe un platou de lemn sau piatra ardezie. Am cautat si eu ceva, mai atipic un pic, cum imi place mie (mai altfel decat ceva de serie) si am gasit intamplator platourile de la celebra firma Boska, care vin impreuna cu doua cutite speciale pentru taiat branza, si (lucru care m-a amuzat), o bucata de creta pentru a scrie meniul pe platouri. O idee buna, deoarece nu tin minte denumirile fiecarui fel de branza si de obicei trebuia sa aduc ambalajul pentru a satisface curiozitatea celui care ma intreba.

Pe langa branza, obligatoriu trebuie sa avem struguri si nuci. Combinatia e delicioasa!


In plus, daca avem in camara, dar nu e musai, platoul este completat cu diverse terine si dulceturi care merg cu branza. De exemplu dulceata de smochine sau de ceapa. Astazi am avut doar dulceata de vin alb de la Comtesse du Barry, o gama de produse de lux din Franta, care la noi se gasesc online pe https://lemanoir.ro sau in Baneasa Shopping Mall. Tot de la ei am niste terine si rillettes delicioase, dintre care pentru platoul de astazi am gustat terina de rata si rillette de scoici Saint-Jacques.

Cine nu a vrut terine frantuzesti, s-a desfatat cu niste bunatati de-ale noastre, o zacusca de ghebe de la Conacul Boierului si un deliciu picant cu prune si usturoi de la Pivnita Bunicii.

Un platou de branzeturi fara un vin licoros nu e complet. Iar cel mai bun vin licoros pentru mine e vinul de Porto! Este nemaipomenit de bun si...dulce, binenteles, motiv pentru care nu toata lumea il prefera, dar pentru mine e perfect!

Si astfel, fara a gati, avem o cina delicioasa!

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .